Przyjęcia interesantów w sprawie skarg i wniosków.
1. Ustala się dni i godziny przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków przez Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Olsztynie, Zastępca Komendanta lub inne, upoważnione imiennie osoby:
• każdy poniedziałek miesiąca /w przypadku święta – kolejny dzień roboczy/, w godzinach: 1530-1630.
2. Niezależnie od terminów określonych w § 2 ust. 1 w sprawach skarg i wniosków Komendant Miejski przyjmuje interesantów w godzinach pełnienia służby, jeżeli nie koliduje to z terminarzem zaplanowanych zadań.
3. W przypadku nieobecności Komendanta lub jego Zastępcy upoważnionymi do przyjęcia skargi lub wniosku, w trakcie godzin pełnienia służby są:
3.1.Naczelnicy Wydziałów, D-cy JRG i osoby ich zastępujące w następującej kolejności:
1. Wydziału Organizacyjno – Kadrowego,
2. Wydziału Operacyjno - Szkoleniowego,
3. Wydziału Kontrolno – Rozpoznawczego,
4. Wydziału Kwatermistrzowsko – Technicznego,
5. Dowódcy JRG wg miejscowej właściwości.
3.2.Dyżurni Operacyjni Stanowiska Kierowania Komendanta Miejskiego i osoby ich zastępujące.
4. Fakt przyjęcia skargi lub wniosku przez osoby określone w ust. 2 podlega niezwłocznemu zgłoszeniu telefonicznemu Komendantowi Miejskiemu lub jego zastępcy.
5. Komórką organizacyjną do rozpatrzenia skargi lub wniosku jest Wydział Organizacyjno – Kadrowy.
6. Komenda Miejska PSP w Olsztynie umożliwia nieodpłatnie telefoniczne uzgodnienie terminu wizyty osobom zainteresowanym złożeniem skargi lub wniosku do Warmińsko – Mazurskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP w Olsztynie.
Petycje
Osoby i podmioty zainteresowane złożeniem petycji do Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Olsztynie, na zasadach określonych w ustawie z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2014 r. poz. 1195), prosimy o zapoznanie się z poniższą informacją.
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. stanowi:
Art. 63. Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do Organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
Tryb rozpatrywania petycji, wniosków i skarg określa Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego.
Od dnia 6 września 2015 r. sposób składania i rozpatrywania petycji określa ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2014 r. poz. 1195).
Petycje są formą bezpośredniego uczestnictwa obywateli w procesie sprawowania władzy. Petycje to indywidualne lub zbiorowe propozycje odnoszące się do wszelkich spraw związanych z życiem publicznym.
Zgodnie z Art. 2 ust. 3. przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności:
1. zmiany przepisów prawa,
2. podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję,
3. życia zbiorowego,
4. wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego.
Przedmiot petycji musi dotyczyć spraw będących w zakresie zadań i kompetencji Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Olsztynie. W przypadku braku właściwości, KM PSP będąca adresat petycji przesyła ją w terminie do 30 dni od dnia złożenia, do podmiotu właściwego do jej rozpatrzenia, zawiadamiając o tym równocześnie podmiot wnoszący petycję (Art. 6 ust. 1).
Elementy składowe Petycji reguluje Art. 4.
Petycja powinna zawierać:
1. oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję: imię i nazwisko (petycja indywidualna), nazwa podmiotu (petycja zbiorowa w imieniu Organizacji, stowarzyszenia lub grupy osób),
2. dokładny adres do korespondencji: miejscowość, ulica, numer domu i lokalu, e-mail.
3. tytuł petycji,
4. wskazanie adresata petycji,
5. wskazanie przedmiotu petycji,
6. uzasadnienie (ewentualne załączniki w postaci dokumentów)
7. pod petycją musi być złożony podpis przez podmiot wnoszący petycję albo przez osobę reprezentującą podmiot oraz pod informacją o udostępnieniu danych osobowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Podpis pod petycja składaną za pomocą środków komunikacji elektronicznej reguluje Art. 4 ust. 5. Ustawy o petycjach.
Jeśli petycja nie spełnia wymogów, o których mowa w Art. 4 ust. 2 pkt. 1 lub pkt. 2, pozostawia się ją bez rozpatrzenia, co reguluje Art. 7. W zależności od charakteru braków formalnych petycji (np. pisemnego upoważnienia lub zgody) KM PSP w Olsztynie zobowiązana jest do wezwania wnoszącego petycję do uzupełnienia braków w terminie 30 dni od dnia złożenia petycji.
Termin rozpatrzenia petycji: bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia.
Petycje można składać:
1. listownie na adres: KOMENDA MIEJSKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ w OLSZTYNIE ul. Niepodległości 16, 10-045 Olsztyn
2. doręczyć osobiście – w sekretariacie KM PSP w Olsztynie, przy ul. Niepodległości 16, w godzinach 7.30 – 15.30
3. za pośrednictwem ePUAP- adres strony internetowej www.epuap.gov.pl
4. za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres sekretariat@straz.olsztyn.pl z zaznaczeniem w tytule „Petycja”
Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi.
W zakresie nieuregulowanym przez Ustawę z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach(Dz. U. z 2014 r. poz. 1195), stosowane są przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
|
Przyjęcia interesantów w sprawie skarg i wniosków.
1. Ustala się dni i godziny przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków przez Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Olsztynie, Zastępca Komendanta lub inne, upoważnione imiennie osoby:
- każdy poniedziałek miesiąca /w przypadku święta – kolejny dzień roboczy/, w godzinach: 15:30-16:30.
2. Niezależnie od terminów określonych w § 2 ust. 1 w sprawach skarg i wniosków Komendant Miejski przyjmuje interesantów w godzinach pełnienia służby, jeżeli nie koliduje to z terminarzem zaplanowanych zadań.
3. W przypadku nieobecności Komendanta lub jego Zastępcy upoważnionymi do przyjęcia skargi lub wniosku, w trakcie godzin pełnienia służby są:
3.1. Naczelnicy Wydziałów, D-cy JRG i osoby ich zastępujące w następującej kolejności:
1. Wydziału Organizacyjno – Kadrowego,
2. Wydziału Operacyjno - Szkoleniowego,
3. Wydziału Kontrolno – Rozpoznawczego,
4. Wydziału Kwatermistrzowsko – Technicznego,
5. Dowódcy JRG wg miejscowej właściwości.
3.2. Dyżurni Operacyjni Stanowiska Kierowania Komendanta Miejskiego i osoby ich zastępujące.
4. Fakt przyjęcia skargi lub wniosku przez osoby określone w ust. 2 podlega niezwłocznemu zgłoszeniu telefonicznemu Komendantowi Miejskiemu lub jego zastępcy.
5. Komórką organizacyjną do rozpatrzenia skargi lub wniosku jest Wydział Organizacyjno – Kadrowy.
6. Komenda Miejska PSP w Olsztynie umożliwia nieodpłatnie telefoniczne uzgodnienie terminu wizyty osobom zainteresowanym złożeniem skargi lub wniosku do Warmińsko – Mazurskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP w Olsztynie.
|